TikTok už dávno není sociální sítí mladých a dětí, za kterou ji ještě mnozí z nás stále považují. Naopak, stejně jako se rozšiřuje svou uživatelskou základnu, roste i věkový průměr platformy. V současné chvíli je v České republice na TikToku 1,5 milionu lidí, na celém světě to pak jsou tři miliardy. S tím rostou i možnosti práce, které se ujímají především čeští tiktokeři. Kdo jsou a čemu se influenceři na této sociální síti věnují?
Inspirace pro běžný život
Tiktok má hlavní cíl především bavit, a tuto roli splňují tiktokeři, kteří často berou tuto sociální síť jako zdroj financí. Stále více se však na TikTok dostává i edukativní obsah a videa, která mají přidanou hodnotu. Dále je tato platforma zdrojem inspirace, některé recepty, které zde byly zveřejněny, doslova obletěly svět a staly se oblíbenými v několika domácnostech.
Čeští Tiktokeři i za hranicemi
Tuzemský rybníček už dávno není tím, který by úplně zaostával za zahraniční konkurencí. I na našem trhu najdeme tiktokery, kteří udávají trendy i za hranicemi, klidně i ve Spojených státech amerických. Perfektním příkladem je například tiktokerka Anna Dvořáková, kterou můžete znát jako AnnieDvorak a která je dcerou herce Jiřího Dvořáka. Ta má 1,2 milionu sledujících právě i z USA a do svých videí promítá lásku k Marvelu, která jí na TikToku vynáší slávu a popularitu.
To, že sociální sítě nejsou jen zdrojem zábavy, ale dokážou pomoct i v reálném životě, dokazuje i příklad Petra Adama známého pod jménem @trampead. Ten tvořil taková videa, že sis ho všimly firmy a pro jednu z nich nyní i pracuje.
Ač se TikTok může z počátku zdát jako sociální síť pro děti, která nemá význam ani přesah, opak je pravdou. Její důležitost ve společnosti i v marketingu a v komunikaci firem roste, opomínat ji by tedy nebylo chytré. Nicméně stejně jako u všech ostatních věcí na internetu, je třeba si dávat pozor, co zde sdílíte a v jaké míře. Méně je totiž někdy více. Pokud ovšem nejste profesionální TikToker.